
'A Full Airing'

october 26"2006 Edition > section: Editorials > printer-Friendly version

'A Ful l  Air ing'
New York Sun StaffEditorial
October 26,2006
URL : http://www.nysun.com/ article/ 42290

New Yorkers could be forgiven if they found themselves scratching
their heads over the decision of the New york rimes to park at the top
of its front page on Sunday a story under the headline "S.E.c. Inquiry
on Hedge Fund Draws scrutiny." The story, written by two excelieni
reporters, involved allegations of insider trading involving pequot
Capital Management, a fund headquartered at Westport, Conn.

The hero of the Times coverage of the case has been one Gary Aguirre,
a lawyer who claims he was fired by the Securities and Exchange
Commission, just days after receiving a merit raise, for the "sini of
insisting that the SEC take testimony from the chief executive of
Morgan Stanley, John Mack

Mr. Mack, as the Times pointed out, is a fundraiser for president Bush.
The implication of the Gray Lady's reporting has been clear - a

http : //www. ny sun. com/p t.php?id4229 0

Page I of2

A D V E R T I S E M E N T

s
$
.E
rltr
r{E
:

t!

A D V E R T I S E M E N T

There's just one problem. The SEC
Pequot or Mr. Mack.

That in and of itself is not surprising, particularly when one considers the paucity of evidence of wrongdoing despite all
the ink the Times has spilled. For example, one transaction under investigation involved pequot's purchase of shares in
early July 2001, ahead of the announcement of the merger, on July 30, 2d'01, of General Electric *O U"1., Financial.
Yet it turns out that rumors of the merger were swirling in Watl Sireet at the time; speculation of the deal had made it
into the pages of the wall street Journal as early as Mirch 2001.

Mr. Mack, meantime, became chief of Credit Suisse First Boston, Heller's adviser in the deal, right before the Heller-
GE announcement- The Times's reporting suggested that Mr. Mack, himself at times a Pequot investor and reportedly a
friend of Pequot's manager, Arthur Samberg, could have been a conduit for insider information. But, as the Joumal hasreported, Mr. Mack did not take over CSFB until_after Pequot starting making the purchase of Heller shares. Thus,
there wasn't a lot of, if any, inside information left on whiih to trade6y the tite Piq,lot apparently decided to get in on
the action.

politicized SEC hindered the investigation of a big, bad hedge fund to
protect a friend of the president. The Beltway has certainly found it
compelling. Thanks to the dispatches in the Times, Mr. Aguirre found
himself guest of honor at a Senate hearing on the SEC's regulation of hedge funds.
ultimately announced that it would not be pursuing insider-trading charges against

Mystified New Yorkers were left wondering_what 9ou!d poslbly explain the Times's fascination with this story. Some
might say it's Mr. Mack's connection to Mr. Bush, but it iould just as easily be Mr. Mack's connection to Morgan

n"Jhr\

#l ' {  .F: ,*

r0n6r2006



'A Full Airing' Page2 of2

Stanley. That is the bank that, earlier this year, withheld its proxy votes for members of the board of the New york
Times Co. to protest the Sulzberger family's preferential voting status. A Morgan Stanley analyst complained at the
time that the Times was underperforming as a business in large part because of the ossified management perpetuated by
the ruling family's use of super-voting shares to control the Times despite a relatively puny stakein the fimes
company.

As these columns have previously noted, the Sun doesn't quarrel with the idea of family ownership, which has been a
feature of many of America's greatest newspapers. Yet the Times's failure to mention in any of its pieces on Morgan
and Mr. Mack that Morgan was the principal antagonist of the Times management at this year's Times annual .".ti.tg
was certainly noticed around town. We're told that at Morgan people have been puzz,lingover both the timing and
heatment of the stories and the paper's propensity for emblazoning anti-Mack stories on th" front page whilJrelegating
to an inside section news that the SEC had cleared Mr. Mack of any wrongdoing. A spoker*o-un for the Times,-
Catherine Mathis, calls any such speculation "patently absurd" andavers, in resfect oiMo.g*'s move at the annual
meeting and the Time's coverage of Mr. Mack, that "one has nothing to do wittrthe other." A Ti."r editorial yesterday
called for a "full airing" of the SEC matter in the Congress. How about in the Times?

october 26,2ffi6 Edition > section: Edito,rials > printer-Friendlv version

A D V E R T I S E M E N T

http //wv/w.nysrn. com/p f .php?id4229 0 r0/26D006



Public Interest Lawsult Suing The New York Times for Journalisffc Fraud

The New York Times' knowingly dishonest news reporting and editorializing are the subject
of a public interest lawsuit against it for journalistic fraud.

This first-of-its-kind lawsuit is brought by the non-partisan, non-profit c12ens'organization,
CenterforJudicialfggountability, Inc. (CJA), whosewebsite, www.iudoewatchlorq, posts
THREEPRESSRELEASESandTHEFULLREcoRD,accef f ipane|
entitled "Suing The New York Times".

The.lawsuit charges The Times with betraying its First Amendment responsibilities to the
public and that it has been election-rigging for Attorney General Spitzer and Senator
Clinton, among others, by refusing to report on their records in officewith respectto judicial
selection and discipline. This, with knowledge that such reporting would rigfitfuttyend th"it
electoral prospects, if not generate disciplinary and criminal prosecutions -gainit them for
corruption.

The lawsuit- now seven months old - has yetto be reported byANy media, including The
New York Sun.

Elena Ruth Sassower, Director (& Plaintiff)
Center for Judicial Accountability, Inc. (CJA)
Tel: 914421-1200
Direct E-Mail: iudqewatchers@aol.com


